Инструкции за Google Adwords Как да изчислим колко продажби губи една компания
Михаил Леонович, основател на услугата adStein, предназначена да наблюдава и оптимизира Google Adwords, написа инструкции за секцията Growth Hacks как да изчислите процента на получените и загубените импресии.
Нека поговорим за такива показатели в AdWords като „Процент получени и загубени импресии“. Със сигурност мнозина са чували нещо за това, но се съмнявам, че някой ги използва, когато оптимизира кампаниите си.
Преди да се потопите в изчисленията и да помислите как можете да намалите загубите, ви предлагам да се запознаете с три показателя:
Сега нека се опитаме да отговорим на два въпроса:
- Какъв трябва да бъде бюджетът, за да се "купят" всички импресии?
- Колко допълнителни реализации мога да получа и на каква цена?
Първо трябва да добавите тези индикатори към отчета, тъй като те не са налични в стандартните настройки.
Намираме бутона "Стълбове", "Промяна", "Индикатори на конкуренцията", "Добавяне".
Изглежда така:
Допълнителни преустройства за сметка на бюджета
За да определите какъв трябва да бъде бюджетът и колко допълнителни реализации можете да получите, трябва да изчислите максималния възможен брой импресии.
Възможни импресии = получени импресии / % получени импресии.
На примера на моите кампании (кредитна тема) изглежда така:
За да събера всичко в таблица, ще използвам съкращения:
- IS (дял на импресиите) - % от получените импресии.
- Бюджет за пропуснати импресии - % загубени импресии (бюджет).
- Lost IS ранг - % от загубените импресии (класиране).
Сега изчисляваме бюджета и броя на реализациите, при условие че Lost IS бюджет = 0%.
Важно. Не можем да повлияем на външни фактори, като например броя на конкурентите, техните проценти, QS и т.н., така че ще направим всички изчисления във вакуум (тоест в ситуация, в която външните фактори остават статични).
Резултатът е 77 115 рубли допълнителен бюджет и 408 реализации в рамките на същата CPA. Вече добри резултати.
Оптимизирането на бюджетните загуби е проста задача. Всичко, което трябва да направите, е да зададете големи дневни лимити.
Нека отидем по-нататък и сега нека се опитаме да изчислим същите показатели с Lost IS ранг = 0%.
Допълнителни преобразувания поради оценка
Но първо малко теория:
Рекламен ранг (рейтинг) = QS*MaxBid
- QS - Quality Score (индикатор за качество). По мое лично мнение, един от най-важните показатели в AdWords, тъй като има пряко влияние върху класирането и действителната цена на клик (CPC).
- MaxBid - оферта за ключовата дума.
От тази формула се налага очевидно заключение - за да увеличите рейтинга, трябва или да увеличите залога, или да увеличите QS. Най-лесният и бърз вариант е да увеличите залога, но:
- Това е за слабите.
- Не е рентабилно.
Ако сме "C", тогава нашият CPC = AdRank "D" / 5 + 0.01 = 200 / 5 + 0.01 = 40.01.
- Рейтингът се повишава, но това не е достатъчно, за да заемете по-висока позиция.
- Рейтингът се повишава и ние заемаме по-висока позиция.
Увеличете MaxBid или QS, но позицията не се променя
Увеличете MaxBid или QS и позиционирайте по-високо
- Увеличаваме ставката до 70 рубли. Плюсове - по-висок рейтинг, позиция, CTR, повече трафик, но цената за преминаване от трета позиция на първа е твърде висока. Сега трябва да плащаме 26 рубли повече за всяко кликване.
- Увеличете QS до 8/10. Отновосъщото по-високо класиране, позиция, CTR, повече трафик. И най-важното е, че цената на преминаване от третата позиция към първата е само 1,25 рубли.
Изводи
Има два начина за увеличаване на рейтинга (reach) - повишаване на офертата или QS. Да, и двата показателя влияят върху класирането, но само един от тях влияе върху действителната CPC.
Между другото, услугите за автоматизация (уж оптимизация) на управлението на офертите са много популярни на пазара сега. Само мързелив човек не крещи на всеки ъгъл, че има някакъв таен алгоритъм, който може бързо да намали разходите и в същото време да увеличи продажбите.
Моят съвет към тези, които обмислят закупуването на абонамент за такава услуга - стига вашите кампании да имат QS Изпратете свои собствени случаи, в резултат на което успяхте значително да подобрите (или, обратно, да влошите) ефективността на проекта. Интересни експерименти определено ще попаднат на страниците на секцията Growth Hacks.